قدرتمندترین افراد جهان

امروز بعد از logout کردن از حساب hotmail و در صفحه اول سایت MSN یک خبر جالب توجهم رو جلب کرد. به نظر شما چه چیزی میون پاپ بندیکت شانزدهم، آنگلا مرکل، مارک زوکربرگ و ولادیمیر پوتین مشترک است؟ تنها یک چیز: قدرت!

فوربس به تازگی فهرست 70 فرد قدرتمند دنیا رو منتشر کرده. برای انتخاب این افراد فوربس 4 تا فاکتور رو در نظر گرفته. اول تعداد افرادی که در دایره قدرت اون فرد قرار می‌گیرند. که مثلا برای یک رهبر مذهبی مثل پاپ این تعداد شامل تمام کاتولیک‌های دنیا میشه. فاکتور دوم میزان منابع اقتصادی هست که توسط اون شخص کنترل میشه. سوم میزان گستردگی تاثیری که اون شخص می‌تونه روی افراد دیگه داشته باشه. مثلا مایکل بلومبرگ بواسطه قدرت رسانه‌ای که در اختیار داره نفر هفدهم لیست شده. و سوم اینکه اون فرد به چه میزان از این توانایی استفاده می‌کنه. ده نفر اول این فهرست اینها هستن:

1- باراک اوباما    2- ولادیمیر پوتین    3- هو جینتاو    4- آنگلا مرکل    5- بیل گیتس    6- عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود    7- پاپ بندیکت شانزدهم    8- بن برنانکه (رییس اداره خزانه‌داری آمریکا)    9- مارک زوکربرگ  و بالاخره 10-دیوید کامرون

نکته جالب اینه که هنوز سیاستمدارها بالاترین رده‌های لیست رو دارن. دوم از اینکه پوتین هنوز اینقدر قدرتمنده به شدت تعجب کردم! سوم اینکه بلافاصله بعد از سیاستمدارها بیل گیتس رو داریم! و آخرش هم نمی‌دونم چرا ولی از بودن زوکربرگ تو این لیست (حداقل 10 نفر اول) ناراحتم! با این آدم و داراییش نمی‌تونم کنار بیام. بد نیست بدونین که تیم کوک مدیرعامل فعلی اپل در رتبه 58 این جدول قرار داره. از همه این‌ها که بگذریم، از ایران هم دو نفر توی این لیست حضور دارن. آقای خامنه‌ای در رتبه 26 این فهرست قرار داره و در رتبه 32 آقای رستم قاسمی رو می‌بینیم که این اعتبار رو به واسطه ریاست اوپک به دست آورده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *