گذاشتن عکس توی وبلاگ

پیشاپِیش از همه پیشکسوتان وبلاگ نویس عذرخواهی میکنم ! ! !

اما بواسطه درخواست وبلاگهای آسمونی و نگین (توی کامنتهای مطلب قبلی) یه توضیح مختصر در مورد نحوه گذاشتن عکس توی وبلاگ میدم.

برای گذاشتن عکسهاتون توی وبلاگتون باید اول از همه یه فضای Online یا به اصطلاح یه فضای وب داشته باشین.سایتهای بسیاری هستند که این امکان رو برای شما بصورت مجانی فراهم میکنن.من خودم از این دو تا سایت استفاده میکنم.

1-سایت boomspeed.com

2-سایت freewebpage.org

اولی یه فضای 1 مگابایتی و دومی یک فضای 150 مگابایتی در اختیار شما قرار میده. تنها باید یه آدرس ایمیل معتبر داشته باشین و توی این سایتها ثبت نام کنین. ( قاعدتا کسی که وبلاگ داره دیگه با signup و create new account و . . . مشکلی نداره. ) ثبت نام به عهده خودتون.

نکته:سایت اولی اگرچه فضای کمتری بهتون میده اما در عوض کار باهاش خیلی ساده تر و سریع تره. سایت دوم علاوه بر مزیت فضای زیاد این مزیت رو هم داره که حتی account های مجانی اش هم با Microsoft Front Page هماهنگی داره و شما میتونین حتی صفحات وب ساخت خودتون رو با Front Page توی اون Upload کنین.

هر دوی این سایتها وقتی توشون ثبت نام کردین و بعد با پسورد خودتون LogIn کردین یه به اصطلاح کنترل پانل در اختیار شما میگذارن که با اون میتونید مثلا فایلهای عکسهاتون رو توی این سایتها Upload کنین. فرض کنید یه Account با اسم ahmad ساختین و یه عکس به اسم Picture.jpg رو میخواین توی وبلاگتون وارد کنین.

وارد یکی از این سایتها میشین و عکستون رو Uploadمیکنین. ( نحوه Uploadکردن در هر یک از این سایتها متفاوته ولی غالبا با پیدا کردن کلیدهای Browse و Upload به راحتی کارتون انجام میشه. در اون صورت آدرس عکس شما در این دو سایتی که گفتم یکی از دو حالت زیر میشه:

http://www.boomspeed.com/ahmad/Picture.jpg

و یا

http://ahmad.freewebpage.org/Picture.jpg

 

حالا توی پرشین بلاگ یا بلاگ اسپات که وارد شدین متن یاداشتتون رو مینویسید و هر جا احتیاج به عکس پیدا کردین کلید درج تصویر یا InsertImage رو میزنین.توی پرشین بلاگ این کلید درست بغل کلید شکلک ها یا به اصطلاح فارسی را پاس بداریم درست بغل کلید خندانک هاست.توی پنجره ای که باز میشه این آدرسهای بالایی رو مینویسید و مثلا توی پرشین بلاگ اندازه حاشیه و محل قرار گیری تصویر و متن توضیحی که روی تصویر نمایش داده میشه و . . . . رو تنظیم میکنید و خلاص. تصویر مورد نظرتون توی اون یادداشت درج میشه.

 

این هم از نحوه گذاشتن عکس توی وبلاگ. اگرچه خیلی کلی بود ولی امیدوارم به دردتون بخوره. به هر حال اگر باز هم مشکلی بود یا کامنت بگذارین یا ایمیل بزنین. منم تا اونجایی که بتونم کمک میکنم.

 

پی نوشت :

1-تعداد سایتهایی که فضای مجانی میدن خیلی زیاده. بسته به سلیقه و راحتی استفاده خودتون یکی رو انتخاب کنین. حتی از Yahoo Photo Albumو یا چیزای دیگه هم میشه استفاده کرد.برای دیدن یه تعداد از این سایتها به اینجا سر بزنین.

2-گاهی اوقات عکسی رو که میخواین توی وبلاگ بگذارین مال خودتون نیست و مثلا اون رو توی یه سایت ذیگه مثلا corbis دیدین. در اون صورت به مراحل بالا نیازی نیست و فقط کافیه روی عکس کلیک راست کنین و آدرسش رو یادداشت یا copy کنین و توی پنجره درج تصویر اون آدرس رو بنویسید یا paste کنین.

3-توجه کنین که مرورگرهای اینترنت همه انواع پسوندها یا فرمت های تصویری رو نمیتونن نشون بدن.بهترین حالت استفاده از فرمتهای jpg و یا gif هست که هم حجمشون کمه و هم همه مرورگرهای اینترنت از اونها پشتیبانی میکنن.

4-حجم فایلهاتون رو تا اوجایی که به کیفیت و وضوح عکسها لطمه نزنه کم کنین وگرنه بخصوص با این سرعتهای عالی ! ! ! توی ایران باز شدن هر صفحه یک ساعت طول میکشه. مثلا این یادداشت قبلی ابعاد عکسهاش تا 240×300 پایین آورده شده و هر 5 تا عکس جمعا 80 کیلو بایت بیشتر حجم ندارن.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *