گسترش یک ویروس جدید

اخطار :

ویروس جدیدی در رابطه با اینترنت پراکنده شده است که بسیار خطرناک میباشد و درصد سرایت آن به شدت بالاست. این ویروس از تمامی تمهیدات ایمنی شما از جمله Patch های Microsoft و ZoneAlarm   و NortonFireWall و . . . عبور میکنه و به شدت هم خطرناکه. همین طور که گفتم این ویروس در رابطه با اینترنت منتشر شده و نه از طریق اینترنت. کسانی که مورد حمله این ویروس قرار گرفته باشند نمی توانند بیشتر از 10 یا 15 دقیقه از اینترنت استفاده کنند. پس از طی شدن این مدت توسط افراد خانواده که به این ویروس مبتلا شده اند مورد حمله قرار گرفته و جملاتی مانند زیر در صفحه مانیتور مغزشان نقش میبندد:

 

  • مگر تو کار و زندگی نداری که همه روزت شده اینترنت (( بابا 10 دقیقه است همه اش که من اینجا نشستم ))
  • ببین هم سن و سالهای تو از کامپیوتر هاشون چه استفاده های مفیدی میکنن (( استفاده مفید این افراد به ظاهر در سایتهای علمی و بصورت Minimize  شده غالبا در سایتهای غیر اخلاقی میباشد ))
  • مگر ما چقدر پول داریم که هر ماه خدا تومن پول تلفن اینترنت تو رو بدیم ؟ ؟
  • یالا زود باش من میخوام یه تلفن بزنم (( تلفنی که غالبا مدتش بیشتر از میزان اینترنت بازی شما توی یک هفته است ! ! ! ))
  • قطع کردی یا نه ؟ ؟ من منتظر یه تلفن هستم (( این تلفن هم مثل قبلی مدتش . . . . ))

بعد از دیدن و شنیدن این پیغام ها کاربر 10 تا 15 دقیقه وقت دارد که به اینترنت بازی خود به زبان خوش خاتمه دهد وگرنه پس از این مدت سیستم به خودی خود از خط تلفن یا از پریز برق جدا شده و حتی حسرت SignOut به دل کاربر میماند.

پس از قطع شدن اینترنت پیغامی بدین مضمون روی مانیتور کامپیوتر و خطاب به وزیر پست و تلگراف و تلفن نقش میبندد:

 

مردیکه بجای گسترش سیستم کابل نوری و واگذاری سیم کارت تلفن همراه که هیچ وقت هم آنتن نمیده و . . . حداقل به هر خونه دو تا خط تلفن بدین. شما که این کار رو نمیکنید حداقل خطوط DSL رو راه بندازین و یا دیش های اینترنت موجود رو قطع نکنید یا سیستم خطوط تلفن رو دیجیتال کنین که یه Mail چک کردن 2 ساعت طول نکشه و یا . . . . . . . . .و یا . . . . . . . .

 

در مورد منشا اصلی این ویروس دو نقل قول موجود است :

 

یک : این ویروس در یک خانواده بسیار متحجر سنتی بوجود آمده که گمان میکردند تلفن فقط به درد حرفهای خاله زنکی و غیبت کردن میخوره و اینترنت بازی در واقع نوعی بی ناموسی است.

دو : عده دیگری بر این باورند که منشا این ویروس پدر یا مادر نسبتا تحصیل کرده ای بوده است که جو گیر تحصیلات خود شده و تصور میکرده کامپیوتر تنها یک وسیله محاسباتی است که در راستای کاربردهای علمی باید از آن استفاده شود. این فرد برای تفریح و سرگرمی در زندگی هیچ نقشی قایل نبوده است . . .

 

و اما راههای انتشار این ویروس :

یک : بیشتر از طریق مهمانی های خانوادگی منتشر میشود که در آن پدر و مادر ها درباره نحوه تربیت و اعمال و رفتار فرزندانش به گفتگو مینشینند و غالبا در همین حین نا خواسته به این ویروس آلوده میشوند.

دو : از طریق افراد بی جنبه ای که تا یک مقاله علمی توی اینترنت میبینند مثلا حتی درباره شناخت گونه جنگلی ملخ استرالیایی که هیچ دخلی به زندگی شون هم نداره فوری اون رو پرینت کرده و به در و دیوار اتاقشون میزنن و غالبا پدر و مادرهای مبتلا از این اتاقها بازدید می کنند.

سه : از طریق بدشانسی. در این حالت اگر بیشتر از سه بار اینترنت بازی شما مقارن با زمانی بشه که یکی از اهالی خونه میخواد یه تلفن بزنه این ویروس خود به خود اون شخص مورد نظر رو آلوده میکنه ! ! ! همینطور اگر به گوش افراد خانواده برسه که فلانی فلان روز دو دفعه سعی کرده با شما تماس بگیره ولی تلفن مشغول بوده افراد به این ویروس مبتلا میشن.

 

راههای جلوگیری از انتشار و درمان مبتلایان :

یک : اصلا اینترنت بازی نکنید مگه چی میشه ؟ ؟

دو : اینترنت بازی ضربتی. در کوتاه ترین فاصله ممکن همه کارهای اینترنتی تون رو انجام بدین و بخصوص از سر زدن به سایتهایی که در صدر منوی Favorites قرار دارند خودداری کنید.

سه : کافی نت را برای چی گذاشتن ؟ ؟ (( فقط پول به قدر کافی با خودتون ببرید ))

چهار : اینترنت بازی رو شبها ساعت دو به بعد انجام بدین که کسی نتونه مدعی بشه که به تلفن نیاز داره یا منتظر تماسه.

پنج : اگر مرکز تلفن و ISP امکاناتش رو دارن از سیستم DSL استفاده کنین.

شش : یه خط تلفن اضافی بخرید.

هفت : از اینترنت دوستان و اقوام مثلا دخترخاله ها یا پسر عموها در منزل خودشون استفاده کنین. قاعدتا عمو یا خاله تون روش نمیشه با این ویروس یه شما حمله کنه.

هشت : دیگه راهی به نظرم نمیرسه ! ! ! اگر از دو سه تا از این دستور العمل ها استفاده کنین قاعدتا نیازتون برآورده میشه ! ! !

 

 

پی نوشت :  خدا وکیلی من از سال 78 که دارای سیستم شدم ! ! ! و بعد اواخر سال که سیستم اینترنت هم راه افتاد تا الان هیچ گونه FireWall و یا VirusKiller و یا برنامه امنیتی روی سیستم نداشتم و تنها ویروسی هم که تا حالا باهاش در گیر شدم همین بوده و لا غیر. بزنم به تخته ! ! ! حالا چشممون نکنین فردا سیستم منفجر بشه و همه چیزم از دست بره ! ! ! !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *