سفرهای هوایی در گذر زمان

سایت MSN با اینکه در زمینه اخبار و اطلاعات از خیلی رقیب‌های دیگه عقب‌تره، اما همیشه توی صفحه اولش و به خصوص اون قسمت تیترهای جذابش (گوشه بالا سمت چپ) یه چیزی پیدا میشه که به خاطر جالب بودن مطلب یا نوع ارائه نظر آدم رو به خودش جلب کنه. چیزی که امروز توجه من رو جلب کرد، خط زمانی سفرهای هوایی از اواخر دهه 50 تا الان بود. من همیشه شیفته این مقایسه‌های زمانی و فهمیدن روند تکامل پدیده‌ها و محصولات دور و برم بودم. ارایه مطلب هم با اینکه خیلی ساده و بی رنگ و لعابه اما جذابه. این Time-Line اومده شرایط یه مسافرت هوایی توی تعطیلات شکرگزاری رو در کنار هزینه یه شام مخصوص شکرگزاری (معمولا بوقلمون) و هزینه سوخت و هتل و . . .  از سال 1958 تا حالا مقایسه کرده. حالا چرا از سال 1958؟ چون توی این سال پان آمریکن اولین پروازهای بین قاره‌ای رو که از عرض اقیانوس اطلس رد می‌شدن راه‌اندازی کرده و مردم می‌تونستن برای تعطیلات برن پاریس!

به قیمت‌ها توجه کنین. هزینه سفر و هتل و غذا و . . . به پول اون زمان جمعا حدود 20 دلار می‌شده. اما الان هزینه همون موارد رسیده به حدود 185 دلار. ببینید که در سال 1999 میشده قبل از بیرون رفتن از خونه اینترنتی بلیط خرید و پرینت گرفت و رفت فرودگاه. ببینید که در سال 1961 یکی از خطوط هوایی بین نیویورک و واشینگتون و همینطور نیویورک و بوستون پروازهای ساعتی گذاشته! راس ساعت، بدون نیاز به بلیت یا گرفتن کارت پرواز و . . .  مثل اتوبوس سوار می‌شدن و به مقصد می‌رسیدن. تا همین جا هم دیگه بیخیال مقایسه شرایط با خطوط هوایی این‌جا می‌شین. به هر حال همونطور که قبلا هم گفتم، ایده Time-Line و مقایسه زمانی پیشرفت‌ها و محصولات، حالا در هر موردی برای من جذابه. به همین دلیل فکر می‌کنم هیچی نمی‌تونه مثل دیدن خود منبع اصلی لذت بخش باشه.

پی‌نوشت: کسی می‌تونه یه سورس فلش خام برای یه همچین Time-Line ی رو در بیاره که بعدا بشه با اطلاعات دلخواه پرش کرد؟ اگر بشه، من اولین مشتری‌اش هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *