معلم خوب من

کتابی هست به اسم ” در آفریقا همیشه مرداد است ” . این کتاب گزیده انشاهای بچه های ابتدایی مدارس ایتالیاست که با نثری بسیار جذاب و در عین حال کودکانه اوضاع زندگیشون رو برای معلمشون نوشتن. خوندن کتاب رو به تمام گروههای سنی پیشنهاد میکنم ! ! ! از وقتی این کتاب رو خوندم توی این فکر بودم که توی مدارس ابتدایی خودمون هم اگر چنین کاری انجام بشه نتایج جالبی داره. مدام هم به مادرم اصرار میکردم به شاگردهاش موضوع انشا بده و نتایجش رو بیاره خونه. اما همیشه با این بهانه روبرو میشدم که اینها کلاس اولی هستند و نمیتونند انشا بنویسند. تا اینکه . . .

دیروز به مناسبت پایان سال تحصیلی از شاگردان کلاس اول خواسته شد که نامه ای به معلم کلاسشان بنویسند و از او تشکر کنند. این هم گزیده نامه هایی که مادرم با خودش آورد:

با ارز {عرض} تشکر از خانم معلم

معلم من خیلی چیزهای زیادی به من یاد دادید. متشکرم که به من خواندن و نوشتن یاد دادی. شما خیلی عزیز هستید.

امیرحسین


خانم معلم من شما را خیلی دوست دارم. خانم معلم از این که به ما خواندن و نوشتن یاد دادید خیلی ممنونم. ما شما را خیلی ازیت {اذیت} کردیم. لتفن {لطفا} ما را ببخشید بابت ازیت {اذیت} دادن.

پارسا


خانم معلم ما به شما برای ما خیلی زحمت کشیده اید. اما ما به شما خیلی اذاب {عذاب} دادیم. لطفن {لطفا} شما ما را ببخشید. خواهش میکنم ما را ببخشید. شاگرد کوچک شما سعید


خانم معلم خوبم من شما دوست دارم. من از زحمت شما خیلی ممنون هستم. خانم معلم شما 20 گرفتید. {! ! ! ؟}

پارسا

 


نامه برای معلم عزیزم

سلام معلم خوب ما. شما از همه ی معلم ها بهتر هستید. من خیلی شما را دوست دارم. ما از شما تشکر میکنیم که به ما خیلی حروف و حرف یاد دادین. الاحی {الهی} که صد سال زنده باشید. پایان

علی


سلام معلم خوب من. من شما را دوست دارم. و از شما تشکریم {متشکریم} که به ما درس های خوب یاد دادین.

محمد رضا

 


نامه برای خانم معلم عزیزم

معلم عزیزم دوستت دارم. ما از زحمتهای شما ممنونیم. ما بچه {بچه ها} شما را دوست داریم.

محمد


معلم عزیز من دست شما درد کند {نکند} که به ما درس یاد دادی و به ما نوشتن و خواندن یاد دادی. معلم عزیزم عید مبارک باد {! ! ! ؟} من همه معلمای {معلمهای} مهربان را دوست دارم.

امیر حسین


معلم عزیزم دوستت دارم. خانم آموزگار اگر در این مدت اگر بد بودم مرا ببخشید. خانم معلم دوستان {دوستتان} دارم.

مهدی


خانم معلم تشکر میکنم که به ما درسهای زیادی یاد دادی تا سواد و تیزهوش {با سواد و تیز هوش} باشیم. تا بتوانیم کتابهای آموزنده بخوانیم.

مازیار


خانم معلم عزیز ما شما را به ندازی {اندازه ی} یک دنیا دوست داریم. شما به ما خواندن و نوشتن را یاد دادید. شما خیلی برای ما زحمات زیادی برای ما کشیدید.

امیر رضا


سلام خانم معلم. من اندازی {اندازه ی} یک دنیا شما را دوست دارم. الاحی {الهی} سال دیگر هم معلم دوم ما باشید.

امیر حسین


خانم معلم خوب و مهربان من تو را خیلی دوست دارم و سلام من را از {به} پدرتان برسانید و سالتان را مبارک باد. {! ! ! ؟}

محمد


معلم عزیزم. من معلم خوبی دارم. خیلی آرام درس میدهد. معلم من عزیز است. من معلم خوبی دارم. خانم معلم من شما را دوست دارم. همین تر {همین طور} آقای یزدان پناه خیلی خوب است. همین تر {همین طور} ناظم های مدرسه خوب هستند. آقای مهتیار {مهدی یار} آقای خزایی و آقای کارندیش {کار اندیش} خیلی خوب هستند. امضا معلم خوب من {! ! ! ؟}

محمد رضا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *