انتشار نسخه سوم میزکار گنوم

بالاخره نسخه سوم میزکار گنوم هم بعد از انتظارات فراوان منتشر شد. من هنوز هیچ تجربه مستقیمی از این محیط ندارم، اما به نظر می‏‌رسه سادگی رابط کاربری از مهمترین قابلیت‎ها و هدف‏‌های این نسخه بوده. وقت برای review و ایراد و اشکال گرفتن یا به‎به و چه‎‏چه کردن زیاده. فقط تنها نکته‎ای که الان به نظرم مهم می‎رسه شباهت به شدت زیادش با رابط کاربری Mac OSX هست که کم‎کم داره منو ناراحت می‎کنه. به این ویدیو و تصویر زیر نگاه کنین:

رنگ‏‎‏بندی، فرم روشن و خاموش کردن Network time و حتی فرم جعبه جستجو توی ویدیو رو نگاه کنین. همه چیز کپی تم آکوای اپل شده. Launchpad  و Mission Control اپل رو دیدین؟ این سنتی‎ه که اوبونتوی محبوب ما راه انداخته. من در زیباییش شکی ندارم ولی به نظرم دنیای یک شکل و بدون تنوع هیچ جذابیتی نداره . . .

3 دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز
      من فقط میتونم یه راهنمایی کوچیک بکنم. الان اکثر توزیع ها (دم‎دست‎ترینش اوبونتو) لایو یا زنده هستن و بدون نصب اجرا میشن تا تست کنی و کامل با محیطشون آشنا بشی. ضمن اینکه امکان کپی اونها روی حافظه های فلش هم هست که باعث میشه هم سریعتر از سی‏دی بوت بشن و هم تنظیمات و کارهات موقع خاموش کردن ذخیره بشه.
      ارادت . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *